Tuesday 12 December 2017

Utbud och efterfrågan forex trading in a nötskal san leandro


Denna artikel kommer att förklara några användbara faktorer att överväga när handel baseras på utbud och efterfrågan metodik. Jag kommer att ge en kort översikt över utbud och efterfrågan innan jag deltar i hur man identifierar höga sannolikhetsnivåer för att handla. Supply and Demand Overview Den enda anledningen till att priset rör sig på alla marknader är på grund av en obalans i utbud och efterfrågan. Ju större obalans desto större rörelse. Starka drag i pris bort från en nivå indikerar att inte alla beställningar fylldes. Till exempel, på grund av en leveransnivå, finns det inte tillräckligt med köporder för att uppfylla antalet försäljningsorder. Därför flyttar priset bort på ett så starkt sätt. När priset återvänder till dessa nivåer köper nybörjarehandlarna till ett område där institutionerna har sina försäljningsorder. Institutioner och yrkesverksamma säljer till nybörjare då finns det inga fler köporder så priset måste falla igen. Det motsatta gäller för efterfråganivåer. I båda fallen ger nybörjarehandlare den likviditet som institutionerna behöver för att få sina order på marknaden. De bästa möjligheterna till vinst i handel är där vi kan köpa till det billigaste priset möjligt (grossistpriser) och sälja och det dyraste priset möjligt (detaljhandelspriser). Detta är detsamma på vilken marknad som helst. Leverans - och efterfråganivåerna i ett prisdiagram visar dessa grossist - och detaljhandelspriser. Om du tar upp ett prisdiagram ser du i allmänhet en mängd utbuds - och efterfråganivåer på varje tidsram. Inte alls är vi intresserade av att handla från var och en. Leverans - och efterfråganivåer är inte alla skapade lika. Vissa nivåer är mer benägna att hålla än andra. Några vanliga faktorer att tänka på när man väljer nivåer att handla från är listade nedan: Flyttningsstyrka - Hur långt pris släppte nivån. Perfekt snabbt med stora ljus RiskReward - Ett anständigt riskreducerat förhållande kommer att bidra till att du förblir lönsam på lång sikt trots dina oundvikliga förluster från tid till annan Den stora bilden - Den högre tidsramens trend eller förspänning kommer att hjälpa dig att hålla dig i rätt riktning Retracements - Är nivån fräsch eller har den testats. Färska nivåer är bäst Tid på nivån - Ju mindre tid desto bättre är detta, vilket indikerar en större utbuds - och efterfrågebalans. Ankomst - Inga motsatta nivåer i närheten för en jämn rutt till målen. Ovanstående faktorer är några av de viktigaste faktorerna som bör beaktas konto när man bestämmer vilka nivåer som ska handlas från. Personligen går jag utöver det för att finjustera nivåplockningsprocessen för att öka oddsen ytterligare. Jag gillar att markera upp ldquokey levelsrdquo på mina diagram. Dessa nivåer är viktiga för mig inte i den meningen att jag skulle handla från dem, men eftersom andra har handlat från dem tidigare och jag gillar att se hur priset reagerar på dessa nivåer. Vissa kan kalla dem pivotpunkter (PP) stöd och motstånd (SR) eller beslutspunkter (DP) men i denna artikel avses jag som nyckelnivåer. En nyckelnivå är en där diagrammet har visat prisåtgärd som drar upp min uppmärksamhet. Detta kan vara en punkt från vilken en droppe eller rally inträffade men inte utbuds - eller efterfråganivå eller en nivå av konventionellt stöd eller motstånd. När jag ser en eller flera av dessa nivåer brutna, går jag och letar efter källa till flytten som bröt nivån. Detta kommer ofta att peka på en utbuds - eller efterfråganivå och förutsatt att alla övriga kriterier är uppfyllda, jag har en inställning med ökade odds för framgång. Anledningen till att detta är viktigt beror på det faktum att handlare tenderar att reagera på nyckelnivåer. När de är överväldigade av en motståndskraft, har du en bättre uppfattning om var smarta pengar flyttar marknaden. Nedan följer några exempel på att nyckelnivåer bryts av utbud och efterfrågan. Som du kan se från bilden ovan togs den tidigare låga ut och uppkomsten av flytten visar ett stort utbud och efterfrågan obalans som indikeras av det stora röda ljuset. Det finns inget annat än gröna ljus som går in i nivån så inga motsatta nivåer i närheten till under 2: 1-målet. Det modifierade fib-verktyget visar att det ursprungliga draget var mer än 3 gånger så stor som nivån, så att risken för belöning ser bra ut. Återigen togs den tidigare låga ut. Uppkomsten av flytten som bröt nyckelnivån framhävs av tillförselnivån. Tydliga gröna ljus i utbudet visar att vinstpotentialen kommer in i nivån och inget motstånd för att stoppa priset faller. Det finns ingen efterfrågan nedan så priset är fritt att falla till nästa nyckelnivå. Fi-verktyget visar risken att belöna på handeln. Jag närmar mig processen att välja nivåer på ett av två sätt, jag ser antingen utbuds - eller efterfråganivåen och ser sedan om det bröt några nyckelnivåer, eller Irsquoll identifierar en trasig nyckelnivå och jobbar tillbaka för att hitta källan till flytten som orsakade Rasten. Båda metoderna fungerar bra. Huvuddelen är att ta reda på om en nivå var bruten eller inte för att öka dina odds för handeln. När utbuds - och efterfrågan är bruten Om jag har en kort bias och en efterfråganivå bara har absorberats eller brutits kommer jag att ta shorts från en försörjningsnivå med ökat förtroende nu när en motstående nivå just har tagits ut. Omvänt, om jag har en lång bias och en försörjningsnivå har just absorberats kommer jag nu att vara mer säker på att köpa från en efterfråganivå. Jag vill se en klar väg till vinst innan jag går in i en handel och när en motstående nivå absorberas eller tas ut, har jag mer förtroende för handeln. Vänligen se skärmdumparna nedan för exempel: Tillförselnivån absorberas och det finns en ny efterfråganivå nedanför. Priset är nu ledigt för att flytta högre vilja lite motstånd fram till nästa huvudnivå. Riskbelöningen såg bra ut så jag tog denna handel. Detta är på ett 30-minuters diagram och denna efterfråganivå bildas från en daglig efterfråganivå. Flera tidsramsanalys ligger utanför ramen för denna artikel men jag skriver en annan för att förklara hur det fungerar med att välja rätt nivåer. På bilden ovan ser vi att en efterfråganivå togs ut tillsammans med två nyckelnivåer. När vi tittar på vad som kan ha orsakat rörelsen och vi ser en snygg leveransnivå med stora ljus som lämnar nivån. Detta var en annan fin handel. Det här är några exempel på hur du kan förbättra din framgång när du handlar utbud och efterfrågan genom att välja nivåer som erbjuder och ökad chans att lyckas. tack Max jag försökte klicka på samma knapp och försökte att pm dig men jag har inte tillräckligt med tro, faktum jag har inte något för den delen. Jag räknar ut det vid någon tidpunkt. Jag lyckades skriva ut din artikel och diagram och är fixin för att läsa den och studera den lite mer. Jag tror att de nyckelnivåer du refererar till är områden av SR och sedan en gång det området är trängt, letar du efter konsolideringsfickorna från vilka SD kom från det som orsakade penetrationen är det om rätt när jag får lite kredit tar jag dig på erbjudandet att hjälpa. Jag dentifierar SD-zonen korrekt eller konsekvent jag behöver. Du vet att jag bara kollade på Sam Seiden webbseminarium på fxstreet och vad du gjorde kopierar du hans idé om utbud och efterfrågan som en rättvis citikot som nämnts ovan så gjorde du inte ens det ser lite annorlunda ut än webinar till de andra bara gå här fxstreetwebinarssessionssession. aspxid50e3f4dc-9c40-41df-a732-b166dd3ce99e och watch. This är inte ditt jobb skam på dig PJ, jag tror att du får poäng för att fylla i din profil och även när du engagerar mer i samhället. Det är rätt, jag gillar att se en SR-nivå trasig eller en motsatta SD-nivå absorberad då llok för källa av pausen som ofta kommer att vara en SD-nivå. Jag har några fler artiklar som kommer snart så förhoppningsvis hjälper de för det första att utbud och efterfrågan inte bara är en uppfattning om att det är en grundläggande ekonomisk lag som du kan läsa om från många källor. Jag tycker också att du och Citikot kan ha missförstått huvudpunkten i artikeln som handlade om att identifiera kvalitets SD-nivåer baserat på SR-rasten. Jag tror inte att Sam lär det här men jag är inte säker på att jag inte har lärt mig av OTA, sen har jag läst alla sina resurser. Dessutom är Lukas, som diskonterar text på vanliga SD-faktorer för handel, som att förhindra att någon skriver om en strategi som använder CCI, fibonnacci eller ett glidande medelvärde kors utan att referera till andra artiklar som tidigare nämnt dem. Det är inte meningsfullt. De grundläggande principerna för var och en av de ovanstående är desamma, men många artiklar innehåller användningen av dem alla. Det är ansökan som sannolikt kommer att skilja sig åt. Stora marknadsförflyttningar, riskbedömning, högre tidsutveckling och liknande är vanliga faktorer för många strategier, inte bara SD. OK Fred jag letar inte efter några poäng här är anledningen till att jag är i samhället att få några fina idéer. Jag gillade din artikel och jag väntar på andra tack igen Max och jag ser fram emot några riktiga diskussioner. När det gäller påståenden som du skar och förbi sams arbete. I studiet av SD-teorin har jag studerat litterärt allt sam någonsin talat eller skrivit i varje gratis artikel eller video och nej, där nämner han de saker du har här som går utöver de grundläggande SD-sakerna han pratar om. Sam förökar det som sin kärnstrategi men han hittade inte det eller har ett mönster på det ännu. Så, jag håller på med Max, det här är inte typiskt. Det finns mer i Maxs artikel här och jag testar den vid tidpunkten för detta skrivande. Bra jobb max. hej max försök g mail och se om du kan ping mig hej utbud och efterfrågan regler är basen för någon form av prissatta marknaden. faktiskt vet jag inte varför folk hävdar Seiden som författare av dessa regler, eftersom de faktiskt existerar långt innan han föddes. Hes en bra lärare i en välkänd skola, som lär människor om hur man handlar från 0 till något, genom att läsa ett prisdiagram och förstå vad som ligger bakom ett drag. Jag kommer inte ihåg var exakt men jag minns mycket väl Seiden säger helt klart att han inte uppfann något, och han upptäckte inte någonting. Så verkligen får jag inte poängen om sådana kommentarer. Förhoppningsvis har fred varit. Gjort. men ville bara säga min syn på det här :) Nu är artikeln bra, och jag upprepar alltid och jag kommer alltid att göra: För det första måste man lära sig att läsa priset nära utbuds - och efterfråganivåer. man kan inte handla om man förnekar existensen av denna universella regeln är artikeln snygg och ren. tummen upp och lycka till :) Jag har testat Maxs Key Levels teori och det är verkligen en bra oddsförstärkare. Jag har hängt några riktigt bra nivåer hittills, i praktiken men. Detta är en utmärkt artikel. Max och alifarisartiklar har varit mest användbara för mig personligen. pj: det finns många bra artiklar i detta och tidigare tävlingar, det hela är en bra källa både för nybörjare och erfarna handlare. ) ja scramble, definitivt massor av bra artiklar utan tvekan. Jag hittade den här sidan gör SD-forskning och snubblade på en SD-artikel av alifari någon gång tillbaka. Hittade max några dagar sedan bara tittar på webbplatsen och olika artiklar. Kära är jättebra så snälla ursäkta om jag av misstag innebar att det inte var något. ah nej nej nej oroa dig inte. bara sa vad jag sa, så en typ av bekräftelse på vad du också gjorde ok, också ett förslag att titta på tidigare månader eftersom det verkligen finns några bra jobb och väldigt hjälpsamma. jag menar inte min här bara :) bybye Hi Scramble. Du har rätt, prisåtgärder är en viktig del för SD-handel. Faktum är att det här är något som jag ska gå in på i min nästa artikel som det är mycket viktigt. PJ Im glad att du tyckte det var användbart. fortsätt söka efter exempel och det kommer snart att bli tydligare. denna artikel och alifari skrev en artikel: 24 september Trading Supply Demand Zone komplimangerar verkligen varandra. tack hörni. Jag har just börjat handla utbud och efterfrågan efter att ha övergivit alla indikatorer, din artikel har hjälpt mig att förstå metoden mycket bättre och jag börjar faktiskt att vända mitt demokonto. Ja jag har tittat på de flesta av Sam Seidens-webinarier och de är en bra introduktion till ämnet men du måste faktiskt göra det för att förstå det bättre. Din artikel fyllde i några av de gråa områdena jag hade problem med och faktiskt är väldigt mycket faktiskt väldigt nära hur jag vill handla. Så stort tack för det. Var hittar jag din uppföljningsartikel om flera tidsramar. Vilken metod använder du för att bestämma hur du ritar utbud och efterfrågan rektanglar i fråga om vilket ljus av varje zon du väljer Till exempel (när det gäller en försörjningszon) använder Sam Seiden toppen av det högsta ljuset och den lägsta delen av ljusets kropp i gruppen medan du verkar vara slumpmässig om vilka punkter i ljuset du väljer att rita dig rektanglar kan du förklara. Tack Rob Hej amoths57, Jag är glad att du tyckte att det var användbart, följer upp artikeln här: dukascopyfxcommfx-article-contestSupply-And-Demand-Multiple-Timeframeactionreadid1606läsartikel Hej Robert4. Medan jag försöker leta efter nivåer som är snygga och snygga presenteras SD-nivåer inte alltid på detta sätt. Jag vet att några av rektanglarna i artikeln inte är tätt upp mot ljuset, men ibland gör rektangulärverktygen på plattformar det inte. Med tiden får du bara en känsla för hur man ritar nivåerna och där utbudet är. H4-diagrammet är till exempel en växlingszon som också tillför sammanflöde. Jag hoppas det hjälper Är det samma MaximumLots från maximumlots Koncepten på den webbplatsen verkar likna dina metoderSupply and Demand trading strategi för Forex, aktier och alla marknader Lär dig att bygga en professionell näringsidkare tänkesätt för att få en 5-10 avkastning per månad Strikt och metodisk regelbaserad utbuds - och efterfrågestrategi Spendera endast 30-45 minuter dagligen i din analys. En dag, ett ljus, ett beslut Inga mer försvagande indikatorer. ingen volym, inga nyhetsmeddelanden. Håll det enkelt Metodik idealiskt för dem som arbetar heltid Innan faktumet presenteras potentiella affärer varje dag i handelssamarbetet. Verkar på vilken marknad och tidsram som helst: Forex, Aktier, ETF, Futures, Indexes och Commodities. Klar för att komma igång Ladda ner gratis PDF-kurs Lär dig hur marknaden fungerar, inte mer färgglada eller försvagande indikatorer. Ingen volym. Inga nyheter eller resultatmeddelanden. Obalansen mellan utbud och efterfrågan är den enda anledningen till att priset rör sig på alla marknader, det vill säga valutor, aktier, futures eller råvaror. Ju större obalans desto större är rörelsen i pris. De flesta handlare är inte medvetna om den kraft som en Forex-strategi kan ha. Det var jättebra att tillämpa denna logik när vi vill köpa lite mat i snabbköpet, köpa en flaska vin eller en bil. Vi vill köpa lågt och sälja högt, det är ganska uppenbart, är det inte. Skulle du köpa din favoritflaska vin som är värd 5 till 15 självklart skulle du inte. Varför skulle de flesta återförsäljare köpa ett Forex-valutapar eller ett lager när priset är så högt Fråga dig själv den frågan. Inget mer hjärntvätt för att försöka övertyga dig om att handel är lätt eftersom det inte är det. Lär dig hur du växer ditt konto konsekvent 5-10 per månad. Är 5-10 tillbaka per månad tillräckligt för dig Det är för oss och alla professionella investerare. Fråga dig själv varför det inte räcker för dig. De flesta handelsleverantörer kommer att försöka sälja dig en värdelös kurs för några hundra dollar och en helhjärtad Forex - och Stock-strategi som gör att du kan dubbla eller tredubblera din kapital på en mycket kort tid. De kommer att berätta för dig att det är väldigt enkelt att lära sig att handla Forex eller aktier, de visar att du spårar poster som inte är värda det papper de är skrivna på, de kommer att lova dig un-told riches. Enkel leverans och efterfrågan Trading Anställd jan 2014 Status : Lärande hårt 244 Inlägg Jag presenterar dig mitt utbuds - och efterfrågesystem. Det finns mycket information om FF och youtube om hur man hittar dessa zoner. Jag ska berätta för dig hur man handlar dessa zoner. Jag handlar de 28 majorminorparen och kanske kommer jag att lägga till Dax, DJ, FTSE etc. Jag försöker bygga upp ett gratis Supply and Demand-community. Om du är intresserad pm mig för mer info. Inget mer att säga om det här eftersom jag inte vill bli flyttad till den kommersiella sektionen. Hela ideen är helt och hållet helt fri och jag försöker hjälpa andra med detta tillvägagångssätt utan några avvägningar. Hur systemet fungerar: - Systemet fokuserar främst på D1 och H1-zoner. - Inga indikatorer, bara Supply and Demand-zoner. - Ingen handel under röda nyheter - Aggressiv inträde: BuySell Limit på SupplyDemand Zone med en SL i slutet av zonen och en TP på 2: 1. Bifogad bild (klicka för att förstora) - Konservativ inmatning: Vänta på bekräftelse på M15-diagram. Inträde när priset skjuter genom motsatt zon med en SL vid Swing HighLow Attached Image (klicka för att förstora) (samma handel, precis in på M15) Det finns olika sätt att avsluta en handel: - Aggressiv Exit: stäng hälften av positionen med 10 pips (vila på BE) och låt den andra halvan springa. - Konservativ utgång: Utgång vid 2: 1 RR - Stäng vid motsatt zon: Bifogad bild (klicka för att förstora) Så här är systemets grunder. Svårigheten är att välja rätt SupplyDemand Zones och handla särskilt quotfreshquot zoner. Färskzonerna är dessa som testas för första gången. En zon som testas för den andra eller tredje tiden är inte en hög sannolikhet handel längre. Mer info senare Tack för att du besöker Naken Trading med Supply Demand Strategy Supply efterfrågan strategi är det enklaste och enklaste sättet att handla forex. Eftersom det här är hjärtat av ekonomimarknaden, där det finns varor och tjänster, så gjorde båda dessa komponenter ett värde. Varför denna efterfrågan strategi är lätt att följa även för en ny comers i Forex marknaden. Det beror på att vi bara vet att läsa efterfrågan bruten eller inte. Detta utbudsbehovskoncept är enkelt. Köp om närmaste efterfrågan är bruten och sälja om närmaste försörjningsområde är bruten. Precis som. Detta system för utbudsbehov är inställt och glömmer handelstekniker så länge du använder utbudsbehovsnivå från stor bild som daglig, veckovis eller månadsvis. Du kan använda denna efterfrågan strategi på swing som det tar hundratals pips mer eller bara intradag som får pips under 100pips. Det är allt beroende på vilken tidsram du använder som identifieringsbehovszon. Identifiera Supply Demand Zone Rita det manuellt för att mata efterfrågningszon. Denna efterfrågningszon är tillverkad av två linjer som är närmast baserade på samma låg LL eller högre höga HH. Vi kallade denna distala linje och proximal linje. VAD ÄR EN DISTAL LINE Vad är en proximal linje Ett utbud eller efterfrågan är inte bara en enda priskanal (som klassisk supportresistance), men en zonarea bestående av ett antal pips. Den högsta delen av den (rektangel) är den distala linjen, det vill säga det högsta priset i zonen. Den lägsta delen av den rektangeln är den proximala linjen, som är den lägsta och närmast gällande pris. Ju närmare du är till ett försörjningsområde, desto bättre för att sälja eller avsluta dina långa positioner Ju närmare du är i ett efterfrågningsområde, desto bättre för att köpa eller avsluta dina korta positioner Det enda syftet med detta kalkylblad är att låta dig veta hur hög eller låg du är i D1 och WK-utbuds - och efterfrågekurvan om du manuellt lägger till distala och proximala linjer för både D1 och WK SD-nivåer i diagrammen, eller vilken tidsram du vill använda som kurva (efterfrågan och utbudet i kontroll över nuvarande pris) Alla priser för proximal och distal linjer skrivs manuellt, du kan ändra dem och kalkylbladet gör alla beräkningar för dig. Nivån kan variera beroende på mäklare och givetvis beroende på vad du anser vara efterfrågan och utbudsområden som kontrollerar priset vid något tillfälle. Ritning av utbud och efterfrågan kan betraktas som en konst. Du kan se nivåer överallt om du är ny att förse och efterfråga, med tiden måste du skapa mycket enkla och strikta regler för att filtrera de dåliga ut så mycket som möjligt. FERSKA NIVÅER MOT ORIGINALA NIVÅER Leverans - och efterfråganivåer kan vara: Fräscha. Priset har inte dras tillbaka ännu, otestad nivå Icke-fräsch. Priset har dras tillbaka till det åtminstone en gång använt. Priset har dras tillbaka till nivå flera gånger, inte bra för handel Original. Nivån har skapats ur blått, inte en reaktion på någon tidigare nivå Original och fräsch. Samma som original, men den är helt ny (otestad) Hur vet vi om vi har en ursprunglig leveransnivå (motsats till ursprungliga krav) Se till vänster för att hitta originalnivåer Rita en horisontell linje i distal linje och bläddra i diagrammen Tills du ser att det rör ett ljus Om det ljuset är en del av en annan försörjningsnivå, så är den försörjningsnivå du analyserade inte original Du får inte skära genom ljus, det vill säga när du ser vänster ut genom att dra den horisontella linjen och linjen möter ett ljus, du slutar och bestämmer om det är en reaktion på en tidigare utbudsnivå. För att veta hur originellt en nivå är, måste du titta till vänster, eftersom du måste titta på nivåns ursprung. Vi sluter aldrig igenom kedjor för att hitta SD NIVÅER, EN FLIPZONE ÄR INTE EN NIVÅ Hur vet vi om vi har en ny leveransnivå (motsatt för färska efterfrågan) Se rätt för att hitta färska nivåer Rita en horisontell linje vid proximal linje och se om priset har rört nivån Om priset inte har dragit tillbaka t o den proximala linjen då är det en fräsch nivå Friskhet av en nivå är känd när du ser rätt ut, du måste se om priset har dragit tillbaka till nivån eller inte När är en leverans - eller efterfråganivå bekräftad som en nivå Vi behöver att motsatsen supplydemand-området tas ut (absorberas) innan vi anser att ett område ska vara giltigt ANDOR-prissättning Högre höga eller nedre nedgångar i tidsramen där nivån dras Om tidigare motsatta område inte tas ut ANDOR-priset gör inte HH eller LL , den nya nivån kommer att bli negativ Till exempel, om vi ser en D1-efterfrågan bildar, kräver wed att minst ett fullt ljus (OHLC, Open, High, Low och close) stänger helt över det potentiella D1-krav basområdet för att efterfrågningsområde betraktas som efterfrågan, annars kommer det att betraktas som en del av basen Undantag: Om vi ​​befinner oss i ytterligheten i kurvan (D1 kräver friskzon gäller den inte för friska zoner) vi behöver inte att den nya lägre tidsram efterfrågan (H1 i det här fallet) tar ut före Vious H1 leveransområde för våra poster, eftersom D1-efterfrågan är färsk. Om D1-efterfrågan inte var fräsch måste vi behaga att tidigare leverans tas bort innan den helt nya efterfrågan anses vara en bekräftelsestyp När vi anser att en zon inte längre är giltig När anses den vara bruten och måste vara borttagen från våra kartor Zonen är inte längre giltig när den tas ut med så lite som 1 pip Vi väntar inte på ett nära över eller under zonen för att överväga en zon som en överträdelse. Vi väntar inte på ett fullständigt OHLC-ljus ovanför zonen Ibland har väl zoner överskott av några pips, andra med ganska en massa eller pips och väl ser det droppingrallying efter det, troligtvis efter att vår Stoploss har blivit träffad. Om så är fallet kan en helt ny nivå ha bildat bekräftande villiga köpare, vilket kan vara bra för en handel när det drar tillbaka för att ompröva det med hjälp av bekräftelsestypen. Set amp har glömt sina fördelar och nackdelar Ibland kommer nivåerna att överskridas av några pips, det är därför att ha ett fint wiggle rum som läggs till din SL är nyckeln. Marknadsförare lurar i mörkret som hyener. Andra dina SL på en kort kommer att träffas och då kommer priset att falla som en sten. Du vill inte korta det paret mer eftersom du hade en förlust för första gången men vad kommer sannolikt att hända då Den andra posten var den bra och du tog det inte eftersom den första var en förlust Ringer det en klocka till dig Vi behöver lägga till mer wiggle rum till branschen i ytterligheterna, vi borde inte vara rädda för att ta en sekundär handel om den första var en förlust. KÖP LÅG, SÄLJ HÖG (i kurvan eller intervallet) Att bedöma när en trend har förändrats är en av de svåraste sakerna en näringsidkare kommer att möta, eftersom varje tidsram har sin egen trend. Du kan vara trading i en uptrend på H1, men D1 är i en downtrend, och den veckovisa i en uptrend. Så det första du behöver göra är att bestämma vilken tidsram du ska använda för din trend och följ den 101, byt inte slumpmässigt, använd alltid samma. Välj sedan inmatningstidsramen där du ska rita in dina SD-nivåer efter det, definiera tidsramen för att bedöma hur hög eller låg du är i kurvan, den kommer att berätta om du är för hög för att köpa eller för låg till sälja, så du kommer att vara mer eller mindre aggressiv när du hämtar nivåer eller tar din vinst (utgångar). Du kan använda kalkylbladet som jag skapade för Open Office Calculator för att manuellt lägga till dina D1- och WK-nivåer. Därigenom kommer du alltid att hålla reda om du är för hög eller för låg i utbuds - och efterfrågekurvan. Om du är för hög i kurvan borde du tänka på att du lämnar dina längder och letar efter försörjningszoner att luta på din shorts om du tror att det kanske är en vändpunkt i den nuvarande trenden motsatt för lågt i kurvan. Du kan se det kalkylbladet i följande länk, nivåerna uppdateras inte (jag gör det varje dag för personligt bruk) men det är bättre så här eftersom du kommer att se alla färgändringar som hjälper dig att bedöma om en nivå har varit hit, om det har penetrerats 50 eller det har blivit brutet. Ämne om denna nakna handelsmetod med utbudsbehov läs mer information besök här. Använd skärmbilden nedan som en vägledning för att mekaniskt veta hur högt eller lågt du är i kurvan. Bestäm det du kommer att överväga som för hög i kurvan (hur nära är du till den högre tidsramen proximal linje), och gå inte länge om priset är högre än det. Gör samma för låga. Besluta det och bryta inte reglerna, du kommer att undvika många förluster genom att göra det. Här några detaljer förklaring på denna multipla tidsramsanalys från denna efterfrågestrategi: 1.SWING TRADING CONFIGURATION: Tidsramar kombination för medelfristiga inställningar. BIG PICTURE tidsram: Veckotabell som vår supplydemand-kurva EXECUTION och handelshanteringstidsram: H4-diagram Detta är diagrammet där vi ska rita och välja våra nivåer upp, där vi ska ställa in våra gränsvärden. Om H4-nivån är för bred kan vi borra ner den med hjälp av antingen ett fixat antal pips (till exempel en 40 pips på EURUSD för H4-diagram) eller en tredje tidsram för att finjustera vår post. Jag kommer inte zooma in och leta efter nivåer på lägre tidsramar över eller under det området eftersom det är H4-området som intresserar mig, om nivån själv är på H4 så måste jag basera mina beslut på den här tidsramen, den jag använder för mina poster som definieras här. Annars slutar du väl jaga handeln och hitta vad vi vill se på diagrammen, inte vad marknaden har att erbjuda oss på det specifika området. Detta är också diagrammet där vi ska hantera våra affärer, använd tekniskt SL för att flytta vår SL överbelägga nya H4 SD-områden. 2.INTRADAY TRADING CONFIGURATION: Om vi ​​väljer att använda H1 nivåer som din inmatningstid, kommer vi att swich till denna tidsramskombination: BIG PICTURE tidsram: Dagligt diagram som vår supplydemand-kurva EXECUTION tidsram: H1-diagram Detta är diagrammet där vi borde dra och välj våra nivåer upp, där vi kommer att bestämma våra gränsvärden. Detta är också diagrammet där vi ska hantera våra affärer, använd tekniskt SL för att flytta vårt SL överbelåna nya H1 SD MYCKET VIKTIGT: KONCENTRERA PÅ EN ENKELTID FRAME COMBINATION Välj bara en av de ovan beskrivna kombinationerna, antingen Intraday, Swing eller Position trading, och håll dig fast vid det. Dölj tidsramsknapparna som du inte ska använda på Metatraders översta verktygsfält, bara var medveten om de du väljer, det är allt. Du kommer att se att kort sagt kommer du att börja förbättra eftersom ditt sinne inte behöver ta hänsyn till så många tidsramar och information. Normalt kommer det att finnas D1 SD-områden inom ett veckoslutet SD-område. Så koncentrera dig på minst 2 tidsramar, välj den kombination du gillar mest. D1H1 för intra swing trading och WKH4 för långsiktig swing trading, och titta inte ens på andra tidsramar Använd den trendlinjeidé som du kan titta på videon, använd det Supply and Demand-kalkylblad som jag skapade, liksom rektangelförlängaren indikator, som bör sätta dig på rätt spår om några veckor. Och det viktigaste, det här är nyckeln. JUST DO IT Dont hitta ursäkter för att inte göra det, gömma de TF-erna du inte kommer att använda och koncentrera dig på dem du bara använder, D1H1 är en MYCKET kraftfull kombination, börja med den och HIDA alla andra tidsramar som borde hjälpa dig och andra med samma problem mycket. Du måste ha mycket strikta regler eller du kommer att gå vilse i en loop och ditt eget kapital kommer inte att växa. 95 av din framgång är att kontrollera dina känslor och hantera dina utgångar korrekt, posterna är inte problemet, utgångarna och ditt huvud är Och det kan lösas genom att ha mycket strikta regler och följa dem. Nyckeln till att vara konsekvent är att vara konsekvent. YOUTUBE-VIDEOR FÖR FÖRSÄLJNING OCH DEMAND I nästa artikel. handlar om handelsposition i kurvleveransbehovsstrategi baserat varje vecka för swinghandlare och dagligen för intradaghandlare.

No comments:

Post a Comment